To pozeráte! V čase, kedy sa čoraz viac píše o kreatíve, ktorú bude vytvárať AI prichádza novinka od Google – Bumper Machine. Túto novinku sme testovali pre nášho klienta Hyundai. Najprv si povieme niečo o tejto špecialitke a nakoniec sa pozrieme ako náš test pre klienta dopadol. 😊

zdroj: Giphy.com

 

Čo to je?

Bumper Machine je tool od Google (v rámci účtu Google Ads), cez ktorý si viete z klasického videa (do 90 sekúnd) vytvoriť 6-sekundové video pripravené na použitie ako Bumper ad. Znie to jednoducho a ešte jednoduchšie sa dá takéto videjko vytvoriť.

zdroj: Giphy.com

 

Ako sme vyrobili bumper…

V prvom rade treba povedať, že túto novinku musíte mať od Googlu whitelistovanú keďže ide o alpha testovaciu verziu. Ak ju ale máte, je to jednoduché. K mašine sme sa dostali cez sekciu „Labs“ v ľavej časti.

Po týchto úvodných krokoch sa môžete realizovať a kuchtiť pre klienta fajné videjká. Ako zdrojové video nám slúžil 30-sekundový spot, ktorý bol v rámci kampane nasadený ako Trueview In-stream.

Do systému vložíte video, ktoré musí byť uploadnuté v kanáli, ktorý musíte mať prepojený s vašim alebo klientovým Google Ads účtom, kde inzerujete.

Po vložení videa sa začnú diať hotové zázraky a vy len netrpezlivo čakáte, čo vám tento systém vôbec vypľuje.

Nakoniec vám Bumper Machine vypľuje niekoľko variantov bumper videí. Super na tomto všetkom je, že tieto verzie si môžete sami upraviť  a vyskladať. Možností je ale menej ako v prípade nejakého toolu na editáciu videa. Výsledných 6 sekundoviek si môžete vyskladať z jedného segmentu (jeden celý úryvok v dĺžke 6 sekúnd z pôvodného videa) alebo dva segmenty, medzi ktorými môže byť dĺžka rôzna, avšak výsledná musí byť stále len 6 sekúnd. Bohužiaľ, zvukovú stopu upravujete spolu s videom a neviete ich oddeliť.

Faktom je aj to, že do videa nepridáte žiadnu ďalšiu zvukovú stopu, ani video neviete nijako dodatočne editovať. Napriek tomu je to stále super tool a nám sa vytvorené bumpríky osvedčili. Ako teda dopadli?

 

Čo sme dosiahli

Zamerali sme sa na niekoľko metrík. Sledovali sme CPM, mieru dopozerania, CTR a CPC. Porovnávali sme výsledky nami vytvorených bumprov s bumprom, ktorý bol prestrihaný v profi softe na editáciu videa. Výsledky sa pri CPM ani miere dopozerania nijako zásadne nelíšili. Zaznamenali sme však super výsledky pri CTR a CPC. Prvá menovaná metrika bola pri oboch našich bumproch vyššia o 37 %CPC bolo nižšie pri našich bumproch o 27 %.

zdroj: Giphy.com

Z výsledkov sa tešíme a v testoch budeme pokračovať aj pri ostatných kampaniach. Ak by ste chceli ešte nejaké info o tomto nástroji pokojne napíšte na filip.kuchar@digiline.sk, alebo nám napíšte na našu FB page.

 

„A kreatívci nebudou mít co žrát…“

Na prvý pohľad by sa dala parafrázovať jedna známa veta z kultového filmu Pelíšky. Avšak, musíme zohľadniť všetky pre a proti. Test dopadol pozitívne pri jednej kampani v dvoch metrikách (CTR a CPM). Je možné, že takéto výsledky by sme pri inej kampani nedosiahli. Na to, aby sme mohli povedať, že bumpre z tohto toolu sú vo všeobecnosti lepšie, treba realizovať podstatne viac testov.

Každopádne, Google tento tool nevymyslel na to, aby agentúry a iné produkčné filmy nemali prácu. To určite nie. Bumper Machine vnímam ako skvelý nástroj pre klientov, ktorý možno nemajú veľký produkčný budget a budú radi, ak si z 30 sekundového videa vyrobia 6 sekundovú verziu pár klikmi. Rovnako to môže byť zaujímavé aj pre klientov, ktorí si chcú okrem jedného bumpru vytvoriť ešte jeden, aby ich mohli otestovať.

Ak bude Google pokračovať vo vydávaní takýchto noviniek, čaká nás krásny život plný testovania a vylepšovania užívateľskej skúsenosti s reklamou. Novinku hodnotíme pozitívne a v prípade, že ju chcete s nami otestovať, sme za a tešíme sa na spoluprácu.

zdroj: Giphy.com

FK

 

Prílohy (videá)

Pôvodné Trueview video

Pôvodný Bumper ad

Testované videá vytvorené Bumper Machine