Chyťte hráčov za srdce

Herný priemysel každý rok výrazne rastie, pretože stále viac ľudí sa hrá. A to nie iba na hracích konzolách a počítačoch, ale najmä na mobiloch. V roku 2022 dosiahli celosvetové príjmy z mobilných hier viac ako 92,2 miliárd dolárov, a dosiahli tak presne 50 % príjmov zo všetkých hier.

Väčšina mobilných hier funguje na takzvanom freemium biznis modeli. Freemium znamená, že hru si môže používateľ stiahnuť a hrať zadarmo. Ak chce, môže si v hre kupovať rôzne vylepšenia za reálne peniaze.

Príjmi z hier v roku 2022 – zdroj newzoo.com

Napríklad, pri jednej z najpopulárnejších mobilných hier Angry Birds, dostane hráč na začiatku 5 životov. Ak ich minie, musí počkať niekoľko minút, kým sa jeden z piatich životov obnoví. Druhou možnosťou je kúpa života za hernú menu, ktorú hráč získava pravidelným hraním alebo si hernú menu nakúpi za reálne peniaze.

Mobilná hra Angry Birds – získať život pozretím videa

Veľa hráčov však ešte stále nie je ochotných investovať peniaze do hier, ktoré sú v podstate zadarmo. Štandardne sa podiel platiacich hráčov pohybuje okolo 1 %. A práve tu sa naskytol priestor pre herné štúdia rozšíriť svoje zisky ponúkaním reklamného priestoru.

V prípade, že sa hráčovi minú životy, má ešte tretiu možnosť, a to pozrieť si nepreskočiteľné 30 sekundové video. Po dopozeraní tohto videa hráč dostane život navyše a môže pokračovať v hre.

Prečo by vás to malo zaujímať?

Trh mobilných hier globálne narástol od roku 2012 o viac ako 72 miliárd dolárov. Na Slovensku v súčasnosti viete takýto formát reklamy využiť aj pre vašu značku a to vďaka platforme Digital Turbine (bývalé AdColony).

Z hľadiska demografie táto platforma zasahuje až 73 % ľudí starších ako 18 rokov. Reklamu je však možné cieliť nie len na základe demografie, ale aj sociálno-behaviorálnych atribútov, vďaka čomu dokážete efektívne zasiahnuť skutočne afinitnú cieľovú skupinu. Herný trh rastie a s ním aj počet hráčov. Vďaka reklamnému priestoru v hrách napomáha nám marketérom zasiahnuť relevantnú cieľovú skupinu v ich voľnom čase.

Segmentácia používateľov v Digital Turbine – zdroj digitalturbine.com

Naša skúsenosť

Pre Hornbach Slovensko sme naplánovali tieto videá v hre v rámci kampane „Kým to neurobíš, zdá sa to nemožné“. Nasadili sme do AdColony (po novom Digital Turbine) 30 sekundový televízny spot, ktorý sme doplnili o interaktívnu koncovú kartu s preklikom na web. Presným cielením a spojením známej kampane z TV spolu s interaktívnou koncovou kartou sa nám podarilo efektívne osloviť vytúženú cieľovú skupinu. Aj vďaka koncovej karte kampaň dosiahla 210.000+ dopozeraných videí do konca, engagement rate na úrovni 36% a CTR na úrovni 2,55%.

Nový mediálny priestor vytvára nové možnosti komunikácie. 30 sekundové nepreskočiteľné videá sú zakončené takzvanou call-to-action kartou, vďaka ktorej dokážete u cieľovej skupiny vyvolať interakciu. Tento mediálny priestor je preto vhodný na brand awarenessové kampane, ale aj výkonnostné či engagementové kampane.

Ak máte záujem o spustenie podobnej kampane alebo potrebujete poradiť, určite sa nám ozvite.