Rok 2021 sa nám pomaly končí a my sme si pre vás pripravili zhrnutie tých najdôležitejších udalostí z online sveta, ktoré boli kľúčové pri formovaní digitálneho priestoru v tomto roku.

Sociálne siete a metaverzá

Začiatok roka 2021 patril novej sociálnej sieti. Pamätáte si ešte Clubhouse? Sociálna sieť ovládla mobilné zariadenia od Apple, FOMO (strach z vynechania) rástol medzi všetkými celebritami, influencermi, ale aj bežnými ľuďmi. Každý chcel byť tam, kde sa niečo deje, až do momentu, kedy sa už nikde nič nedialo. A potom prišiel Clubhouse konečne aj na Androidy. A medzitým, teda všetci veľkí hráči, ako Twitter či Facebook zaviedli „novú funkciu“, ktorá robila presne to čo Clubhouse.

Na jeseň prišiel majiteľ Facebooku s dvoma oznámeniami. Facebook, ktorý pod sebou zastrešuje aj iné platformy a služby ako WhatsApp alebo Instagram sa premenuje na META. Názov vybrali príznačný, pretože v druhom oznámení nám ukázali, ako budeme fungovať v online svete vo voľnom čase aj počas práce. Jednoducho v Metaverse. Dva dni na to svoj metaverz ukázal aj Microsoft, ktorý funguje cez MS Teams.

Metaverse od spoločnosti Meta (Facebook)
Zdroj: meta.com

Google obrázky či dočasné predĺženie života pre cookies

Google nám počas roka taktiež ponúkol novinky ako napríklad rozšírenie reklám vo vyhľadávaní o obrázky. Po intenzívnom testovaní a nasádzaní pre našich klientov už vieme, že zlepšuje výkonnosť reklám vo vyhľadávaní Google a umocňujú posolstvo textových reklám. Čiže okrem nadpisov, podnadpisov, textov a webovej adresy už môžete používateľa zaujať aj obrázkami a ešte je to aj efektívne. 

Zdroj: Adweek.com

Veľkou témou sa tiež stalo zrušenie používanie cookies, ktoré bolo pripravené na rok 2021, no neskôr však aj samotný Google zistil, že nie je pripravený na ich úplne rušenie a dal tak sebe, ale primárne klientom čas na to, aby sa na nový dátum v roku 2023 tentoraz skutočne pripravili. Ako ste na tom vy? Ste pripravený na svet bez cookies?

Taký bol rok 2021

Rok 2021 bol skutočne zaujímavý. Nie len kvôli celosvetovej pandémii, ale aj v digitálnom svete a marketingu. Okrem vyššie spomínaných tém sa toho dialo ešte skutočne veľa, ako napríklad spustenie programmatických social display ads na Slovensku, spustenie shoppingu cez IGTV, alebo nové možnosti inzercie v mobilných hrách.