Tak ako celá marketingová špička, tlačili sme sa aj my, strategický výber toho najlepšieho z Digiline, v stredu 23.11.2016 v rade na akreditáciu v bratislavskom hoteli DoubleTree by Hilton Bratislava. Áno, aj my sme boli na konferencii Digital Rulezz 2016.

15417928_10206795976769856_1623501083_o
Zdroj: Miroslav Čupka

Po príchode nás čakal výborný raňajkový cattering, čerstvá káva a množstvo rozličných stánkov. Tie boli zamerané predovšetkým na predstavenie nových online riešení pre firmy ale aj zábavu, napríklad virtuálna realita. Hlas z reproduktora oznámil blížiaci sa začiatok a my sme si utekali chytiť voľné miesta, pretože konferencia bola vypredaná. Na začiatku nás privítala veľkolepá animácia so zvukom a my sme hneď vedeli, že usporiadatelia si dali záležať. A čo sa organizácie týka, nedá mi nespomenúť znamenitý obed a celkovo výbornú atmosféru na podujatí.

Zdroj (http://giphy.com)

Nechcem sa veľmi rozpisovať o jednotlivých speakroch, pretože všetci pôsobili profesionálne. Keďže sme na konferencii mali zástupcov z jednotlivých oddelení našej firmy, zisťoval som práve od nich, čo sa im páčilo najviac a aký majú na danú problematiku/tému názor.

Za oddelenie nákupu mediálneho priestoru sa vyjadrili naše tri baby – Erika, Zuzka a Sisa, pre ktoré to bola síce prvá konferencia, ale o to viac si ju užili.

snimka„Konferencia bola rozdelená do viacerých blokov, ktoré boli sympaticky nazvané podľa celosvetovo známych piesní ako Another one bites the dust, We are the world, Nothing else matters alebo Imagine. Keďže sa jednotlivé bloky prekrývali, nemohli sme sa zúčastniť všetkých prednášok. Vyberáme preto len niekoľko highlightov, ktoré nás zaujali, alebo prekvapili:

  • Andy Krasny ( Facebook EMEA) krásne zhrnul význam reklamy v mobilných zariadeniach, dôležitosť vypracovania mobilnej stratégie, personalizáciu ponúkaných služieb a rozprávanie príbehov, ktoré ľudí zaujmú. My sa s týmto názorom samozrejme stotožňujeme a vidíme, hlavne pri väčších klientoch, nárast budgetov investovaných do performance marketingu čo sa samozrejme týka aj smartfónov.
  • Smartfóny sú najčastejším počiatočným miestom online aktivít, ktoré sa vykonávajú VRAJ hlavne počas pracovnej doby – netušíme o čom prednášajúci ( Richard Kondáš – UI42 Digital) hovorí.
Zdroj (http://giphy.com)

Avšak všetci vieme že nakupovanie je pohodlnejšie cez stolové počítače – či už kvôli väčším detailom alebo e-shopom neprispôsobeným pre mobilné zariadenia

  • Josef Šlerka zo Socialbakers nám ukázal, že obsah, ktorý každodenne prehliadame a scrollujeme na sociálnych sieťach alebo prehliadačoch, je výsledkom toho, s čím najčastejšie interagujeme. Tým pádom je veľmi jednoduché pretlačiť do najzdieľanejších príspevkov HOAX-y a podobné zavádzajúce správy. Najzaujímavejšou vecou bolo, že pri vyhľadávaní v Google sa algoritmus nepozerá iba na hľadané slovo, ale aj na vaše správanie na internete, a podľa toho Vám ponúka linky v určitom poradí. Čiže vášmu kolegovi sa môžu pri rovnakom slove zadanom vo vyhľadávaní, zobraziť prvé výsledky v inom poradí ako vám.
  • Geolokácia má dôležité využitie pri cielení reklamy. Dáva možnosť inzerentom aby zamerali určitú lokalitu svojím produktom/službou, a dosiahli tak porovnateľne lepšie výsledky. Napríklad v oblastiach kde je vyššia koncentrácia barov a nižšia koncentrácia zastávok mestskej hromadnej dopravy sa oplatí inzerovať s taxislužbou.“

Určite sa s babami zhodnem na tom, že smartfón je už našou každodennou a neoddeliteľnou súčasťou a tak sa nedivím, že marketéri z celého sveta sa orientujú práve týmto smerom. Tento výdobytok modernej techniky, ktorý mnohí používajú dokonca aj na toalete nám otvára dvere do sveta neobmedzených možností cielenia, remarketingu, geotargetingu a oslovovania užívateľov už aj priamo cez chatovacie aplikácie. Zobúdzame sa do doby, kde si budeme môcť cez messenger objednať jedlo, zarezervovať služby alebo sa poradiť o konkrétnom probléme. Ale o tom až nabudúce.