Ahojte priatelia digitálu! Po necelých dvoch týždňoch sme tu opäť s Fást Fúd blogom o novinkách zo sveta sociálnych sietí a online reklamy. Minule sme sa opúšťali pri Instagram novinkách a dneska sa pozrieme, čo nové zas prinesú Fejsbúky. Kombinácia noviniek a Facebooku vzbudzuje skôr hrôzu po tom ako bol spustený test prieskumníka. Myslím, že sa aj trošku zhrozíme, ale ako sa na mítingoch hovorí „na konci dňa“ s tým budeme vpohode. Fást Fúd nemá rád omáčky (okrem BBQ), tak pome na to!

zdroj: giphy.com

3D posty

Na Behance sa pravideľne objavujú dizajnové trendy na nasledujúci rok. Jedným z nich sú aj 3D objekty. Facebook nikdy nespí a ide do 3D objektov aj on v podobe príspevkov. Vytváranie takéhoto príspevku nie je raketová veda. Podporovaným formátom je .GLB. Ak nemáte 3D editor, ktorý podporuje tento formát pokukajte po iných spôsoboch tu. Ak máte už samotný súbor stačí len drag and drop ako keby ste pridávali fotku. Každopádne to vyzerá mega. Parádny 3D post má LEGO. Kreativite sa medze nekladú. Možno nám nejaké filmové štúdio prinesie Marylin Monroe a my konečne zistíme, prečo si tú sukňu držala.

Metriky v Ads menežéri

Facebook sa pustil do jarného upratovania už teraz. V najbližšom čase sa môžeme pripraviť na zmeny v metrikách. Niektoré plánuje Facebook vyhodiť (zoznam nájdete tu) a iným zas pridelí label. Deliť sa budú na „Odhadované“ a „Vo vývoji“. „Odhadované“ budú tie, ktoré je ťažko presne vyčísliť a na ich skonkretizovanie bude potrebné zanalyzovať určitý počet užívateľov. Lejbl „Vo vývoji“ budú označené tie, ktoré sú nové resp. sú vo fáze testovania. Viac o zmenách sa dočítate v ich oficiálnom blogu. 😊

zdroj: facebook.com

Koniec Explore feedu

Facebook spustil v októbri test Explore feedu. Neprešlo ani pol roka a tento test má v najbližších dňoch končiť. Oznámili to včera na svojom blogu. Feedback počas testovania bol jasný. Užívatelia nechcú dva samostatné feedy. Veríme, že niektorým užívateľom bude za „raketkou“ smutno, no na druhej strane sa niektorí tešia na lepšie čísla v Ads mnenežéri. 😊

Chuťovečka na koniec

Ak by bol tento blog hipsterským plneným trdelníkom zo strítfúdu, toto bude jeho čerešnička. Novozélandské aerolinky spustili kampaň #EmojiJourney na Facebooku a Twittri. Všetko to odštartovalo jedno videjko, ktoré motivuje užívateľov, aby do komentáru pridali tri emoji, ktoré by opisovali ich dovolenku na Novom Zélande. Po ich pridaní do komentu dostanete personalizovanú mapu s tipmi na tri miesta, ktoré by vás mohli zaujímať. Šak čeknite videjko. 😉

Dúfam, že vám chutilo. Ďalší antivegan diel už čoskoro! 😊

zdroj: giphy.com

FK