Krátke videá vládnu internetu

Attention span, alebo rozsah pozornosti používateľov sociálnych sietí sa každým rokom znižuje. V súčasnosti sa spriemerované odhady pohybujú niekde okolo 4 sekúnd pozornosti na príspevok na sociálnych médiách. Platformy a média si tento fenomén veľmi dobre uvedomujú, a aj preto v poslednej dobe vznikli platformy ako TikTok, či stabilní hráči popridávali nové sekcie do svojich aplikácií.

Facebook je majster kopírovania

TikTok prišiel na to, čo používateľov baví a zožal úspech krátkymi videami. Chvíľu na to, však už takéto videá bolo možné publikovať a pozerať aj na Instagrame, tu sa však volajú Reels. A keďže Instagram patrí Facebooku, dalo sa očakávať, že Reels prídu aj do jeho rozhrania. Prednedávnom Facebook oznámil, že bude spúšťať Reels natívne aj vo svojom „modrom“ rozhraní. Toto umožní tvorcom Reels na Instagrame jednoducho publikovať rovno aj na Facebook a opačne, vďaka čomu sa impresie Reels budú navyšovať.

zdroj: about.fb.com/news

Kopírujete ma? Budem aj ja vás…

TikTok sa však nezľakol, že ho ostatní hráči kopírujú. Vyhrnul si rukávy a… Začal kopírovať aj on. V posledných pár dňoch sa v online vraví o testovaní Stories na TikToku. Na rozdiel teda od štandardného obsahu na TikToku sa mení to, že nebude dostupný do vymazania, ale rovnako ako aj na iných platformách iba 24 hodín.

YouTube nesmie chýbať

YouTube to skúsil s krátkymi videami YouTube Shorts už v roku 2020, keď ich spustil v Indii a následne ich postupne roloval do ďalších 26 krajín. YouTube Shorts sa však zatiaľ neujali tak, ako by si Google želal a preto teraz prišli s finančnou odmenou pre tvorcov, vďaka ktorej si môžu mesačne zarobiť až 10 000 amerických dolárov. S určitosťou vieme povedať, že tvorcovia začnú pridávať Shorts na YouTube, ale otázne je, ako ich príjme ich publikum, keďže na YouTube chodí primárne kvôli dlhším videám a krátke konzumuje práve na Instagrame a TikToku.


zdroj: support.google.com/youtube

Stories, Reels, Shorts… Máte v tom zmätok

Kontaktujte nás a my vám poradíme, ako a kde komunikovať, aby to pre vás malo marketingový, ale aj podnikateľský zmysel.