Na Slovensku sa mesačne prehrá na Youtube viac ako 1 miliarda videí. V súčasnosti nám video reklama na Youtube ponúka veľa formátov reklamy a mnohokrát dostávame otázku, ktorý formát je pre danú kampaň ten najvhodnejší. Preto si v sérii blogov zhrnieme výhody a nevýhody jednotlivých formátov.

V prvej časti tohto seriálu sa pozrieme na formáty, ktoré sú na trhu dostupné už nejaký ten čas a ktoré sme zvyknutí používať ako hlavné piliere video kampane. V druhom blogu sa pozrieme na nové formáty, ktoré nám Google sprístupnil tento rok.

zdroj: giphy.com

TrueView in-stream ads

Formát TrueView in-stream je alfou a omegou vo video formátoch. Je to video reklama s odporúčanou dĺžkou 15s a 30s, ktorú je možné po 5s preskočiť.  Reklama sa zobrazuje pred prehratím videa (pre-roll), alebo počas jeho prehrávania (mid-roll).

zdroj: youtube.com

Tento formát zaraďujeme do rozhodovacej fázy nákupného cyklu. Keďže je možné túto video reklamu preskočiť, metrika dopozeranie videa nám ponúka kvalitnejší výstup ako pri iných formátoch (bumper). Týchto užívateľov hodnotíme ako highly engaged.

In-stream video sprevádza doprovodný banner (companion banner), ktorý ostáva na bočnej lište aj po prehratí videa. Užívateľ sa vie prekliknúť na stránku inzerenta nezávisle od reklamy. Pri tomto formáte platíte za 30s pozretia videa, alebo za kliknutie na daný banner.

In-stream reklama sa môže zobrazovať nielen na Youtube, ale aj na partnerských stránkach Google, čím sa nám rozširuje zásah užívateľov.

Nedávno Google zmenil algoritmus, ktorý vypočítava, komu sa In-stream reklama prehráva. Cielenie je tak automatizované na užívateľov, ktorí ho pravdepodobne dopozerajú. Preto sme za posledné mesiace zaznamenali vyššiu mieru dopozerania videa ako minulý rok.

Výhody
  • neobmedzená dĺžka videa
  • fáza povedomie o značke a  zvažovanie
  • kvalitnejšie publikum
  • highly engaged publikum
  • vysoký zásah
Nevýhody
  • drahšie video
  • video vieme preskočiť (neotravujeme užívateľov)

Bumper ads

Druhý tradičný formát predstavuje bumper video. Je to 6-sekundová nepreskočiteľná video reklama, ktorá sa prehráva pred spustením videa. Tento formát bol predstavený len na jar roku 2016.

zdroj: youtube.com

Tento formát je určený najmä na zvýšenie povedomia o značke. Jeho hlavné plusy sú vysoký zásah, nepreskočiteľnosť reklamy a takmer 100% dopozeranosť.

Formát vznikol pre rýchly konzum, teda pre chvíľe keď sa ponáhľate a pozeráte krátke video napr.  na zastávke/cez prestávku. Aj preto je primárne optimalizovaný na mobilné zariadenia.  Video dopĺňa doprovodný banner. Pri tomto formáte platíte za zobrazenia reklamy alebo kliknutie na banner.

Výhody
  • nízke CPM
  • vysoký zásah
  • vysoká dopozeranosť
  • ideálny formát pre mikro-momenty (momenty, keď chcete niečo kúpiť, niekam ísť, niečo robiť a hľadáte možnosti na mobilných zariadeniach)
Nevýhody
  • dĺžka videa (6s)

TrueView Discovery ads

Trueview Discovery je reklama, ktorá sa na Youtube zobrazuje v zozname vyhľadaných videí, na bočnej lište Youtube videí (watch page) a taktiež na domácej stránke mobilnej aplikácie Youtube. Popri náhľade videa sa zobrazuje aj 3-riadkový popisok k videu. Výhodou tohto formátu je, že inzerent platí až po kliknutí na prehratie videa. Tento typ video reklamy odporúčame používať pri špeciálne zameraných videách (napr. DIY, série videí) alebo pri dlhších videách.

Výhody
  • vhodnejšie pre dlhšie videá
  • platíte za kliknutie na video
Nevýhody
  • nízky zásah

Masthead ads

Masthead je veľká bannerová reklama zobrazená na domovskej stránke Youtube. Je to 1-dňový formát, ktorý sa zobrazuje na domovskej stránke Youtube ako statický banner. Jeho hlavné využitie je zvýšenie povedomia o značke popri masívnom zásahu. Tento formát bohužiaľ nie je dostupný na Slovensku, avšak môžete ho naplánovať v kampaniach v susedných Čechách.

zdroj: youtube.com

Výhody
  • masívny zásah
  • zvýšenie povedomia o značke
Nevýhody
  • dostupný len v ČR
  • vyššia cena implementácie
  • 1-dňový formát

V tejto časti blogu sme si predstavili 4 formáty Youtube reklamy, ktoré pomáhajú zvýšiť povedomie o značke a zvažovanie značky. Nezabúdajte, že aj napriek tomu, aký formát zvolíte, je najdôležitejšia kreatíva, ktorá je prispôsobená vašej cieľovej skupine. Na druhej strane je rovnako dôležitý správny výber zacielenia, či už demograficky, podľa záujmov, alebo pri zvažovaní značky podľa nákupných úmyslov.