Optmyzr je nástroj, ktorý vytvorili ex-Google zamestnanci ešte v roku 2013. V agentúre sme ho začali používať od júna 2017. Primárne ho využívame samozrejme na optimalizáciu a tiež reporting. V tomto článku vám chcem stručne zhrnúť niektoré jeho hlavné funkcie, ktoré využívam a sú pre mňa prínosné. Taktiež spomeniem jeho hlavné výhody a nevýhody, ktoré som za moju dobu používania postrehla.

Najväčšími požieračmi môjho času pri správe výkonnostných kampaní je reporting, optimalizácia cien (bidov) a manažovanie kľúčových slov. Preto automatizujeme, čo sa len dá a Optmyzr mi s množstvom týchto úkonov pomohol. Okrem toho je to „user friendly“ nástroj, ktorý po registrácii a importe dát z Adwords účtu prehľadne ponúka svoje možnosti.

Funkcie Optmyzr

Po zvolení účtu, ktorý chceme optimalizovať sa dostaneme do Dashboardu. Tu najčastejšie využívam rýchle optimalizácie prostredníctvom funkcie „Instant Optimization“. Reálne stačia tri kliknutia na to, aby sme do kampane pridali nové kľúčové slová, upravili „bidy“, alebo vylepšili „impression share“ kampane.

zdroj: optmyzr.com

V ďalšej sekcii Instights využívam funkciu Performance Comparison, kde si viem vyfiltrovať dve kampane a porovnať hodnoty, ktoré potrebujem. Stiahnutie porovnania vo formáte CSV je samozrejmosťou. V prípade potreby tak viem rýchlo klientovi zaslať prehľadný report s porovnaním, ktoré je možné ako na úrovni kampane, tak na úrovni reklamných skupín, sietí, či zariadení.

zdroj: optmyzr.com

Keďže mám veľa kampaní vo vyhľadávaní, najviac času trávim v sekcii Optimization. Obľúbila som si funkciu Keyword Lasso, ktorá prináša nové nápady pre kľúčové slová. Podobnú funkciu používam aj cez Google – „Keyword Planner“, tak prinášam porovnanie. Pri zakladaní novej kampane, kde od piky vytváram zoznam kľúčových slov, využívam Google Keyword Planner. Príde mi v tomto zmysle prehľadnejší a ukazuje nám aj parameter počtu vyhľadávaní daného keywordu za nami zvolené obdobie. Túto funkcionalitu Optmyzr nemá, ale prináša nám väčšiu granuralitu dát v zmysle priradenia nových kľúčových slov k daným reklamných skupinám. Pokiaľ nemáme klienta, s ktorým si schvaľujeme každé nové kľúčové slovo, vieme si efektívne behom minúty pridať nové kľúčové slová do účtu.

V rámci reportingu by som spomenula možnosť customizovaných reportov. Sami si vieme navrhnúť template, kde si prostredníctvom widgetov vieme jednoducho navoliť metriky, ktoré chceme reportovať. Keď mám napríklad kampaň vo vyhľadávaní, viem takýmto spôsobom rýchlo vyreportovať top keywords, top textové reklamy, ako mi performovali ad extensions atď. A všetko to vyzerá profi a sexi.

zdroj: optmyzr.com
zdroj: optmyzr.com

Záver

Na záver by som len zhrnula plusy a mínusy, ktoré tento systém obnáša.

Jednou z nevýhod je, že nie je možné optimalizovať viacero účtov naraz. Čiže ak má klient viacero účtov pre jedného klienta, je potrebné ich optimalizovať jednotlivo. Reporting viacerých účtov naraz bude čoskoro možný pomocou funkcionality Multi Account Template. A áno, Optmyzr je určený výhradne pre Adwords systém, Facebook s ním nezoptimalizujete.

 Ako som spomínala, ja Optmyzr najviac využívam v kampaniach vo vyhľadávaní, kde mi ušetril kopec času, čo je prvé veľké plus tohto systému. A ak máte klienta, ktorý má rád pekné reportíky, plné grafov a infografiky, o to lepšie. Tu ich máte vytvorené behom chvíľky. Taktiež za veľkú výhodu považujem množstvo skriptov, ktoré Optmyzr ponúka a ich aplikovanie je pomerne jednoduché. Posledné čo by som spomenula je, že aj keď ste v systéme nováčik, support tu funguje veľmi ochotne – ponúka individuálne cally a webináry, čiže no stress.

Čerešničkou systému sú levely, ktoré dosahuješ na základe času stráveným nad systémom. Point pre súťaživých performance špecialistov – levely si vieš porovnať aj s kolegami 🙂