Blog

Fást Fúd: no.2

| Filip Kuchar

Ahojte priatelia digitálu! Po necelých dvoch týždňoch sme tu opäť s Fást Fúd blogom o novinkách zo sveta sociálnych sietí a online reklamy. Minule sme sa opúšťali pri Instagram novinkách a dneska sa pozrieme, čo nové zas prinesú Fejsbúky. Kombinácia noviniek a Facebooku vzbudzuje skôr hrôzu po tom ako bol spustený test prieskumníka. Myslím, že sa aj trošku zhrozíme, ale

čítať ďalej

Fást Fúd: no.1

| Filip Kuchar

Po prvom tak trochu sebestrednom blogu som sa rozhodol písať seriózne veci, ktoré vám pri čítaní aj niečo dajú. Moje meno nie je náhoda. Varenie ma baví, tak vás vítam v mojej rubrike Fást Fúd. Po takomto druhu jedla (ak máme na mysli ričmenov alebo mekáče) dostanete žlčníkový alebo glykemický šok. Po mojom Fást Fúde by

čítať ďalej

Ktoré mediálne parametre sledovať pri kampani?

| Jiří Korpa-Ondo

Marketéri, ktorí pracujú v agentúre alebo na strane klienta, dôverne poznajú bežný životný cyklus kampane, od jej zadania, až po reporting. V predchádzajúcom blogu  sme popísali časť, týkajúcu sa mediálneho briefu – čo by sme mali vedieť zodpovedať pred tým, než sa pustíme do plánovania. Teraz sa pozrieme bližšie na to, aké parametre sledovať a vyhodnocovať pri

čítať ďalej

Meet the Filip

| Filip Kuchar

Ak ste vyštudovali sociálnu prácu, právo alebo čokoľvek iné a chceli by ste pracovať v digitálnej agentúre ako Digiline, nezúfajte. Ak na sebe pracujete, určite sa vám to podarí. V mojom blogu vám predstavím moju cestu. V roku 2016 som skončil VŠMU – odbor divadelný manažment. Áno aj to sa dá študovať. Na škole ako VŠMU

čítať ďalej

Facebook’s Pre-Xmas Present – Less Ads

| Natália Andrejová

Facebook still represents the largest social network worldwide and is therefore used by many advertisers to promote their products and services. Facebook users however use it mostly to scroll down the News Feed to see new posts from their friends and liked Fan pages. In between they can see sponsored posts – ads. Facebook has

čítať ďalej

Facebook nám pred Vianocami netradične venuje menej reklamy

| Natália Andrejová

Facebook stále predstavuje najväčšiu sociálnu sieť na svete a z tohto dôvodu ho využíva množstvo inzerentov ako priestor na propagovanie ich produktov a služieb. Užívatelia však navštevujú Facebook aby si pozreli News Feed (tzv. Novinky), kde sa zobrazujú príspevky od priateľov, lajknutých stránok (Fanpage) a pomedzi to ich zasahujú sponzorované príspevky –  reklamy. Facebook celosvetovo postupne zavádza Explore Feed (tzv.

čítať ďalej

Online mediálny brief

| Jiří Korpa-Ondo

Svet online marketingu je v dnešnej dobe najdynamickejšie a najviac expandujúce odvetvie marketingu. O tom niet pochýb. No ako sa v ňom má marketér správne orientovať? Dá sa to popri všetkých novinkách, nástrojoch, technológiách a nutnosti mať prehľad i v iných oblastiach ako je online? Samozrejme, vedieť čo je nové a trendy je fajn, ale vieme si zodpovedať čo je v rámci online

čítať ďalej

Natívna reklama vie byť efektívna – pokračovanie

| Zuzana Čubrík

v prvom blogu sme si predstavili kampaň a zosumarizovali výstupy jej obsahovej časti. Druhý článok sa bude venovať meraniu výkonnosti formátov a vyhodnoteniu úspešnosti kampane. Pre ľahšiu orientáciu budeme výsledky prezentovať v nasledovnej štruktúre – PR články, distribučné kanály, súťaž a stránka klienta.   V prvej vrstve vyhodnotenia kampane sme sa sústredili na výkonnosť samotných PR článkov. Aktuálnym trhovým štandardom je merať

čítať ďalej

Natívna reklama vie byť efektívna.

| Zuzana Čubrík

V sérií dvoch článkov vám ukážeme, že natívna reklama nie je len „buzzwordom“, ale vie klientom priniesť i reálne výsledky. Pre klienta Pierre Baguette sme zrealizovali veľmi úspešnú kampaň, v ktorej sme využili výlučne formáty natívnej reklamy. V prvej časti prípadovej štúdie si predstavíme ciele kampane, opíšeme mechaniku a obsahovú stránku komunikácie a vyvodíme pár poznatkov.   Na začiatku bolo zadanie

čítať ďalej

Prečo vznikajú rozdiely medzi kliknutiami a reláciami?

| Zuzana Čubrík

Určite ste sa už s podobnou situáciou stretli:  V kampani vám beží viacero reklamných formátov od bannerovej reklamy, reklamy na Facebooku, video spotov až po textovú reklamu vo vyhľadávaní. Jednotlivé formáty sú merané v rôznych reklamných systémoch (napr. GemiusDirect-Effect, Adwords, Etarget, Adform, Sizmek, Facebook Business Manager), ktoré zaznamenávajú výkonnostné metriky reklamy. Jednou z nich sú i kliknutia. Zároveň si web

čítať ďalej

Spochybnený Facebook

| Miroslav Čupka

V minulom roku otriasla svetom online marketingu séria analytických mini-škandálov z dielne Facebooku. Nie sú to zásadné chyby, ktoré by mohli vo veľkom ublížiť klientom alebo agentúram, avšak javia sa ako zdvihnutý prst, ktorý signalizuje, že aj Facebook je zraniteľný. V nasledujúcich riadkoch by som vám rád ukázal chyby, ktoré Facebook priznal na svojich oficiálnych stránkach, a ktoré

čítať ďalej
2/4
hore