Blog

Digital vládne na Slovensku aj v roku 2016 – časť druhá

| Miroslav Čupka

Po minulotýždňovom príspevku by sme dnes nazreli aj za odbornejšiu stránku konferencie. Za Account oddelenie som dostal dva veľmi zaujímavé pohľady na horúce témy, ktoré sa na konferencii preberali. Stanku zaujal Programmatic, pretože priamo súvisí z jej prácou media plannera a Ivetku zase budúcnosť komunikácie firiem voči zákazníkov pomocou umelej inteligencie. Na tomto ročníku Digital Rulezz

čítať ďalej

Digital vládne na Slovensku aj v roku 2016 – časť prvá

| Miroslav Čupka

Tak ako celá marketingová špička, tlačili sme sa aj my, strategický výber toho najlepšieho z Digiline, v stredu 23.11.2016 v rade na akreditáciu v bratislavskom hoteli DoubleTree by Hilton Bratislava. Áno, aj my sme boli na konferencii Digital Rulezz 2016. Po príchode nás čakal výborný raňajkový cattering, čerstvá káva a množstvo rozličných stánkov. Tie boli zamerané predovšetkým na predstavenie nových

čítať ďalej

Čo potrebuje natívna reklama?

| Zuzana Čubrík

V poslednej dobe sa čoraz viac skloňuje natívna reklama ako jedna z možností zvyšovania príjmov slovenských médií. V prvom rade je nutné podotknúť, že natívna reklama nie je novinkou na trhu. Inzerenti umiestňovali platené PR články na portály dávno predtým než tento „buzzword“ zasiahol slovenský internet. Pridanou hodnotou, ktorú média klientom aktuálne ponúkajú, je „content

čítať ďalej

DIGILINE na Marketing festivale

| Tomáš Gregor

Najväčšia marketingová regionálna konferencia Marketing festival je za nami. S odstupom niekoľkých dní sme sa rozhodli ju zhodnotiť a sprostredkovať vám postrehy a názory našich kolegýň a kolegov.   O ročníku 2016 píše Barbora Kubisová, Account manager Už na prvý pohľad tohtoročný Marketing festival oproti minulému roku dospel. Častejšie sme medzi účastníkmi videli košeľového „Billa Gatesa“

čítať ďalej

DIGILINE na Babel Camp – Aneb hledání nástupiště 9 a třičtvrtě

| Miroslav Čupka

Tak ako iné agentúry aj my sme sa rozhodli obohatiť naše know-how o najnovšie poznatky z oblasti sociálnych médií, a preto sme po ťažkom boji („Tomáš, môžeme ísť? Prosím, prosím prosííím“) nominovali troch zástupcov, ktorí  Digiline na tejto social media –hipster – meet up konferencii reprezentovali. Cestovali nekonečné hodiny do ďalekého kraja za Žďárské vrchy, aby konečne dosiahli

čítať ďalej

Miroslav, mládenca príhody a skúsenosti – alebo ako som začal pracovať v DIGILINE

| Miroslav Čupka

Vždy som túžil pracovať v televízii, v rádiu, v novinách alebo v divadle – jednoducho niekde v mediálno-umeleckom prostredí. Lákala ma žiara reflektorov, pekní ľudia, kreativita a už od malička mi hovorili, že som showman. Stále sa mi to nepodarilo, i keď teraz som od toho všetkého iba na skok. Priamo to môžem cítiť, ba niekedy aj ochutnať. Začalo to však

čítať ďalej

Ako sa monitoruje display reklama na Slovensku

| Zuzana Čubrík

V dnešnom blogu sa budeme venovať monitoringu bannerovej reklamy na Slovensku, kto ho realizuje, aký je spôsob zberu dát a pozrieme sa i na jeho slabé a silné stránky.   Ak chcete vedieť ako komunikuje konkurencia na Slovenskom internete, môžete využiť  monitorovacie služby dvoch spoločností. Prvou z nich je agentúra TNS Slovakia, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 1995 a poskytuje

čítať ďalej

Prečo chceme merať slovenské online video?

| Tomáš Gregor

Tento komentár vyšiel v júnovom čísle Stratégií.  Možnosť jednotne merať a prezentovať pozerateľnosť video obsahu slovenských portálov existuje už dlho. Českí susedia sú na tieto dáta zvyknutí niekoľko rokov. Tak prečo ešte nemeriame slovenské online video? Odpoveď je ukrytá v podmienkach, ktoré musia byť splnené na spustenie merania.   A to za prvé, niekto sa musí chcieť

čítať ďalej

Konšpiračné weby prichádzajú o prvé príjmy z reklamy

| Matej Lupták

V priebehu apríla otriaslo slovenskou mediálnou sférou spustenie projektu Konšpirátori.sk – iniciatívy na ochranu inzerentov pred umiestňovaním reklamy na tzv. konšpiračných weboch. V rámci tejto iniciatívy vznikla odborná komisia, ktorá posúdila množstvo webov a úroveň informácií, ktoré uverejňujú. Spolu s návodom tak dostali agentúry a marketingové oddelenia inzerentov efektívny nástroj, ktorým mohli ošetriť svoju online komunikáciu a vylúčiť tak z umiestnení svojich kampaní práve

čítať ďalej

Čo je natívna reklama?

| Zuzana Čubrík

Čoraz častejšie sa v online svete stretávame s pojmom „natívna reklama“. Zvýšený záujem pozorujeme ako zo strany médií, ktoré sa ju snažia zakomponovať do svojho portfólia inzercie, tak aj zo strany klientov, pre ktorých je lákavým marketingovým „buzzwordom“. Napriek tomu musíme konštatovať, že na slovenskom trhu chýba jednotná predstava o natívnej reklame. Často si pod týmto pojmom predstavíme len

čítať ďalej

Slováci si ešte nezvykli platiť za obsah na internete

| Zuzana Čubrík

I keď slovenský internet pozná paywall systémy už päť rokov, nedávno realizovaný výskum spoločnosti Nielsen-Admosphere preukázal, že 8 z 10 Slovákom prekáža spoplatnený obsah na internete. Takmer rovnaký počet priznalo, že by si radi spoplatnený článok prečítali, avšak nechcú zaň platiť a hľadajú podobné články, ktoré spoplatnené nie sú. Viac ako polovica internetovej populácie vníma trend narastania spoplatneného

čítať ďalej
3/4
hore