Aj imidžový formát dokáže doručiť poriadny výkon

Natívna reklama je v súčasnosti najrýchlejšie rastúcim online media typom na slovenskom trhu, čo sa do značnej miery odráža aj na jeho efektivite. Prečítajte si náš článok, v ktorom vám prezradíme ako z natívu vyťažiť maximum.

Natívne články prekonali všetky očakávania

S natívnou reklamou sa môžeme stretnúť v rôznych formách. Ako súčasť obsahového marketingu pôsobí v médiách veľmi prirodzene a prispieva k budovaniu vzťahu značky so zvolenou cieľovou skupinou. Z prieskumov vyplýva, že až 82 % používateľov vníma značku lepšie po tom, čo si o nej prečítali zaujímavý článok.

S klientom Peugeot sme sa rozhodli vyskúšať natívnu spoluprácu s webom Hashtag.sk z portfólia mediálneho domu Zoznam. Celkovo sme publikovali 3 natívne články, pripravené redakciou na základe briefu. S každým novým článkom nás výsledky prekvapili stále viac a viac. Okrem čítanosti, ktorá sa pohybovala okolo 26 tisíc na článok sa nám v spolupráci s hashtag.sk podarilo vygenerovať aj vysoký počet preklikov na web klienta.

zdroj: hashtag.sk

Kvalitný obsah s efektívne rozmiestnenými preklikmi

Najúspešnejší článok bol venovaný uvedeniu novej 308 na slovenskom trhu. Naším cieľom bolo priblížiť túto novinku, ktorá získala ocenenie Auto roka 2022 SR, potenciálnym zákazníkom. Článok preto obsahoval fotky, video, ale aj množstvo užitočných informácii o modeli. Pri organickej čítanosti takmer 40 tisíc, sme z článku na landing page daného modelu zaznamenali vyše tisíc preklikov. Dáta sme vyhodnotili pomocou nástroja Google Analytics, ktorý zaznamenal mieru okamžitých odchodov na nízkej úrovni 21 %, pri priemernom strávenom čase na stránke dve a pol minúty.

Pri prvých 2 spoluprácach sme taktiež získali konfigurácie, no tam sa výsledok pohyboval okolo 20 na článok. Faktorov, ktoré vplývali na výsledok, je určite mnoho. Jednak šlo o nový model, ktorý vzbudil záujem u potenciálnych zákazníkov, ale dôležitosť prikladáme aj zakomponovaniu výzvy na konfiguráciu priamo do článku. Práve pri tomto prekliku evidujeme mieru konverzie na úrovni 34 %. Niekedy aj takýto malý prídavok, či malá zmena v štandardných formátoch dokážu vyvolať veľký efekt.

Niekedy stačí málo k vysokej efektivite

Výsledok, ktorý úplne prekonal naše očakávania, boli dokončené konfigurácie nového modelu 308 na stránkach Peugeot. Vďaka natívnemu článku publikovanému na webe Hashtag.sk a jeho podpore na sociálnych sieťach, sme získali až 111 dokončených konfigurácií vozidiel. Natívne články sa tak stali druhým najkonverznejším formátom celej kampane aj napriek tomu, že primárne ide o formát, ktorého cieľom je budovanie povedomia a pozitívnych postojov voči produktu.

Radi vám pomôžeme

Aj naďalej budeme testovať rôzne možnosti, ktoré trh ponúka a hľadať najefektívnejšie cesty pre našich klientov. Ďakujeme týmto aj redakcii Hashtagu za profesionálny prístup a vynikajúce výstupy, ktoré dokážu prinášať takéto pozitívne výsledky. Ak máte aj vy záujem využiť netradičný prístup k tradičným formátom, ozvite sa nám. Radi vám s tým pomôžeme.