DIGILINE na Marketing festivale

Najväčšia marketingová regionálna konferencia Marketing festival je za nami. S odstupom niekoľkých dní sme sa rozhodli ju zhodnotiť a sprostredkovať vám postrehy a názory našich kolegýň a kolegov.

Marketing festival 2016
Zdroj: Tomáš Gregor, Marketing festival 2016

 

O ročníku 2016

píše Barbora Kubisová, Account manager

Barbora Kubisová

Už na prvý pohľad tohtoročný Marketing festival oproti minulému roku dospel. Častejšie sme medzi účastníkmi videli košeľového „Billa Gatesa“ look než Zuckerbergov v teniskách. Veľký podiel na to mal i unikátny priestor Vítkovických dolov, ktorý akcii dodal veľkolepejšiu atmosféru. Vysoký štandard si udržal i catering, na ktorý sme sa tradične tešili a opäť nás nesklamal. Jediné, čo musíme organizátorom vytknúť, je poddimenzovanie obsluhy na piatkovej Big Bang párty. V tomto prípade asi neprebehla žiadna analýza vstupných dát, čo spôsobilo extrémne dlhý „customer funnel“ a zlý UX. Inak povedané čakať takmer hodinu na drink nahnevalo nejedného marketéra. Na Marketing festival sme však nešli len jesť a žúrovať, ale nasať i nejaké tie nové vedomosti a online trendy. Z prednášok nás najviac zaujali:

 

 

Pioneering multi-channel attribution for the lack of comprehensive solutions – Lucie Šperková

píše Tomáš Gregor, CEO

tomas-gregorOtázka multi-channel atribúcie je nie nová téma a nájdeme k nej k nej veľa blogov. Z mojej skúsenosti ponúkajú zaujímavé ale na praktickej úrovni častokrát nepoužiteľné myšlienky. Na prezentácii Lucii Špirkovej som preto ocenil komplexný spôsob akým pracovala v spoločnosti adexpres na hľadaní použiteľného riešenia, ktoré umožní nielen analyzovať vplyv jednotlivých online kanálov na finálnu konverziu ale aj systematicky testovať zmeny rozdelenia rozpočtov medzi tieto kanály. Základným predpokladom bolo vybudovanie jednotného systému zberu a spracovania dát z rôznych zdrojov. To dnes považujem za úzke hrdlo, pretože podobný systém bez existujúcich štandardizovaných riešení vyžaduje investíciu v podobe času a peňazí a tiež je nevyhnutné nájsť tých správnych odborníkov. Princípom následnej práce s unifikovanými dátami bolo testovanie viacerých štatistickým modelov a porovnávanie ich výsledkov. Zaujímavé je napríklad porovnanie z PPC branže známych last-click a first-click modelov s Hidden Markov Model, ktorý priniesol výrazný posun do vývoja umelej inteligencie. Záavery prezentácie sa dajú zhrnúť do 2 bodov:

  1. Banerové kanály podporujú PPC kanály a vyhľadávanie.
  2. Last-click prístup funguje len do určitej miery a následne sa stáva bariérou rastu.

 

 

How I learned about effective marketing from Bugs Bunny, Pixar and a cat from Japan – Michal Pastier

píše Mário Dočekal, PPC špecialista

ppc_specialist_mario_docekalPo celodennom piatkovom vstrebávaní výhradne racionálnych, analytických a logických dát prišlo na rad zavŕšenie dňa v podobe Michala Pastiera.  Prednáška nabitá emóciami a kreatívnymi postupmi bola katarziou pre celé publikum, ktoré aplaudovalo v značne vyššej frekvencií ako pri predošlých informáciách o výborných KPIs a atribučných modeloch. Osobne vnímam túto prezentáciu ako jednu z kľúčových, pretože považujem za zbytočné optimalizovať a hľadať riešenia v matematike, keď samotná informácia nebude pre koncového užívateľa dostatočne „fancy“. Ozrejmenie mechaniky fungovania dobrej kreatívy bolo postavené najmä na emócii, v podobe príkladov z Japonska, kde sa chtiac či nechtiac z nevinných zvierat stali úspešní marketingoví ambasádori. Následne sme sa prepracovali až ku vyhodnoteniu samotnej kampane „Fofola“, za ktorú Zaraguza pozbierala množstvo ocenení a práve vďaka dobrej kreatíve dosiahla výrazný engagement v mass markete (78% organických views!). Pri priemernej kreatíve by sme mohli analyzovať a optimalizovať „donevidím“ a  výsledok by sa nedostavil. Nie všetko je o číslach, dôležitá je emócia.

How I learned about effective marketing from Bugs Bunny, Pixar and a cat from Japan - Michal Pastier
Zdroj: Tomáš Gregor, Marketing festival 2016

 

 

Will Robots Take Over PPC? What the Future of the Industry Looks Like. – Frederick Vallaeys

píše Mária Mráziková, PPC špecialista

ppc_specialist_maria_mrazikovaFrederick Vallaeys ako bývalý zamestnanec Google a spoluzakladateľ „čiernej skrinky“ Quality Score nám priblížil úrovne automatizácie. Konkrétne kedy ju implementovať a aké zaujímavé zistenia priniesla analýza dát v spoločnosti Optmyzr, v ktorej sa aktuálne venuje vytváraniu pokročilých skriptov pre AdWords. Automatizáciu je možné uplatniť v rôznych stupňoch, či už ako indikátor nezvyčajných udalostí, ktorým treba venovať zvýšenú pozornosť, až po využívanie predikčných modelov na nastavenie výšky bidu na rôznych úrovniach. Predstavil nám podstatu Matrix Biddingu – výška „bidu“ kľúčového slova by mala zohľadniť tri hlavné faktory, a to zariadenie, polohu a časť dňa. Na to je však nevyhnutné rozštiepiť účet na “Single Keyword Campaign”, čo by bez samotnej automatizácie nebolo možné. Pri optimalizácii textov poukázal na význam využívania dynamických reklám (vkladanie kľúčových slov do nadpisu), kedy sa dosahuje výrazne vyššia miera prekliku ako v odkazoch, kde ich inzerenti neaplikujú. Rozšírené textové reklamy vo vyhľadávaní dosahujú takmer 1% nárast v hodnotách CTR v porovnaní s tými klasickými, ktoré už od januára roku 2017 budú v našich AdWords účtoch minulosťou. Rozšírené textové reklamy ponúkajú aj možnosť prispôsobenia zobrazenej url pridaním ľubovoľných dvoch ciest, pričom použitie tej prvej z nich pozitívne vplýva na samotný výkon reklamy.

Will Robots Take Over PPC? What the Future of the Industry Looks Like. - Frederick Vallaeys
Zdroj foto: Maria Mráziková, Marketing festival 2016

 

 

Speaking Up for Experiences – Stephen P. Anderson

píše Zuzana Barinková, Head Strategist

Vo svojej prednáškeZuzana Barinková Stephen P. Anderson predstavil model MDA, ktorý je založený na využití psychológie v UX designe. Na začiatku modelu stojí „Mechanics“ a zahŕňa všetko, čo firma ponúka, spôsoby, akým svoje produkty predáva, ako aj podporné služby, ktoré poskytuje. Jedná sa o pomerne kľúčový bod koncepcie, keďže firma má naň ako na jediný z troch bodov dosah a môže ho kontrolovať. Zvyšné dva kroky modelu sú už len reakciou užívateľov na počiatočné vstupy. Do „Dynamics“ spadá to, ako sa užívatelia správajú, keď používajú naše produkty a písmeno A (Asthetics) označuje to, ako sa užívatelia cítia, keď používajú dané produkty. Cieľom koncepcie je tvoriť produkty, služby a v neposlednom rade i web stránky so zmysluplným zážitkom pre svojich užívateľov.

Speaking Up for Experiences – Stephen P. Anderson
Zdroj foto: Maria Mráziková, Marketing festival 2016

Pridaj komentár