Ktorá Youtube reklama je pre vás tá najvhodnejšia? – 2. časť

Ako bude vyzerať obsah internetu v budúcnosti? Podľa predpovedí by mal do roku 2021 tvoriť drvivú väčšinu, až 82%, video obsah. Tomuto trendu sa prispôsobil aj Youtube a rozšíril svoje video formáty. Okrem formátov na šírenie povedomia nám predstavil formáty, ktoré zachytávajú aj užšiu časť marketingového lievikaV tomto blogu si predstavíme Outstream video ads, Trueview for action ads a Trueview for shopping ads, ktoré majú za cieľ aj podporu predaja a vykonávanie konverzií.

zdroj: giphy.com

Outstream video ads

Pokiaľ chcete rozšíriť reklamu na užívateľov, ktorí v mobilných zariadeniach nepoužívajú Youtube, je tu pre vás novinka Outstream video ads.  Reklama vyzerá ako banner, avšak je to video reklama umiestnená na partnerských mobilných weboch a aplikáciách. Tento formát bol vytvorený na 100% viditeľnosť počas skrolovania článku. Výhodou je, že užívateľovi nebráni pozrieť si nejaké video, ako je tomu na Youtube, ale naopak, je doplnkom pri scrolovaní. Takouto reklamou vieme navýšiť zásah Trueview formátu o 30% až 50%. Tento formát povoľuje možnosť automatického prehrávania Autoplay bez zvuku. Platíte za viditeľnú impresiu, teda 50% viditeľnosť reklamu po dobu 2 sekúnd.

zdroj: searchengineland.com
Výhody:
  • zvýšenie povedomia o značke
  • nízka vCPM, nárast CTR
  • rozšírenie zásahu na mobilných zariadeniach
Nevýhody:
  • reklama je len na mobilných zariadeniach
  • pri vypnutom zvuku nepočuť reklamu

Trueview for action ads

Tento formát bol predstavený tento rok. S cieľom prinášať konverzie sa upravil Trueview instream video ads formát o CTA button v textovom prekryve (text-overlay). Takto vidíme pri videu aj logo klienta, nadpis a URL reklamy. Nadpis je limitovaný 15 znakmi a CTA button 10 znakmi. Tak ako pri Trueview in-stream ads, tento formát sa prehráva pred, počas alebo po prehratí videa a je po 5 sekundách preskočiteľný. Jeho primárnym cieľom je prekliknúť sa na web klienta a uskutočniť na ňom akciu. Formát je optimalizovaný na CPA.

Výhody:
  • lacnejšie CPC, nárast CTR
  • CTA button
  • nárast konverzií
Nevýhody:
  • preskočiteľné video
  • limitovaný počet znakov

Trueview for shopping ads

Video formát určený na nakupovanie bol uvedený už v roku 2015. Ide o klasický Trueview formát doplnení o produktový list, vďaka čomu je ideálnym formátom pre e-shopových klientov. S doplneným zoznamom produktov pri videu veľmi ľahko vidíte viac informácií o produkte s možnosťou “kúpiť teraz”. Pri nastavovaní kampane treba len prepojiť feed z Google Merchant Centre s kampaňou. Tento typ reklamy zatiaľ na Slovensku dostupný nie je, avšak viete ho použiť, pokiaľ predávate produkty v zahraničí.

zdroj: socialsongbird.com
Výhody:
  • produktový list v reklame
  • nárast CTR, nárast konverznej miery a pokles CPA
  • nárast miery zhliadnutí videa
  • dynamický remarketing
Nevýhody:
  • prepojený feed v Google Merchant Centre
  • nie je možnosť filtrovať produkty, ktoré sa zobrazujú
  • nie je dostupný pri Bumper video formáte

Túto časť blogu sme venovali formátom na Youtube, ktoré sú zamerané na akciu – zbieranie leadov, nákup a iné konverzie. Predstavili sme si formáty, ktoré sú tento rok novinkou. Ďalší blog budeme venovať novinkám v oblasti rozšírení a publík. Je nejaký video formát, ktorý vám na Slovensku na Youtube chýba? Podeľte sa o svoj názor v komentároch.

Pridaj komentár